See ya Australia, om suastiastu Bali!

18 januari 2016 - Adelaide, Australië

Dag 61 (15 januari)
We zijn nog nooit voor 10 uur uitgecheckt, behalve vandaag. Het was maar een ranzig hostel met een kriebelkeuken en harde bedden. Gelukkig was het er wel gezellig! De auto gepakt en lekker gepicknickt in een parkje in Glenelg. Dit is een kustplaatsje.

Vervolgens de kust afgereden en bij Port Noarlunga wilde we lekker op het strand gaan liggen en wat snorkelen. Het snorkelen viel trouwens ook niet mee, de stroming was te sterk en het water te troebel om iets moois te kunnen spotten. Ook waaide het voor de verandering weer is ontiegelijk hard dus nadat we een zandkasteel waren geworden zijn we snel weg gegaan. Nog een paar keer onderweg gestopt (onder andere bij Aldinga Beach) om van een afstandje te genieten van de witte stranden en mooie blauwe zee en uiteindelijk geëindigd in Port Elliot.

Dit was met kop en schouders het beste hostel die we ooit gezien hebben gezien. We hoorde ook dat dit het beste hostel van Australië is dus dat was mooi. Vroeger (ergens in de 19e eeuw) was het een Guest House, nu was het helemaal gerenoveerd van binnen. Super aardige eigenaar die ons vertelde dat er een rockbandje in de plaatselijke pub zou spelen. Hier even een kijkje genomen en ondanks dat ik totaal niet van die muziek hou, was het best wel goed! Ik wilde bijna mee gaan headbangen :P Ook kregen we nog 2 biertjes van de eigenaar, dus nu krijgt hij helemaal een goeie recensie haha.

Dag 62
Via de McLaren Vale, een heel bekende wijnstreek, zijn we naar Hahndorf gereden. Dit plaatsje staat bekend om de wijngaarden in de regio en de wijnproeverijen. Om Mickey eerst te laten wennen, hebben we ’n bierproeverij gedaan. Hier kregen we 6 biertjes en waren erg lekker. Behalve de laatste, the Black Ale. Dit leek net koffie en het smaakte ook ’n beetje zo haha. Hierna gauw de bus gepakt naar de wineries. We kwamen bij een tentje terecht waar je volle glazen ($10) of halve glazen ($5) wijn kon drinken, niet echt een proeverij dus. Zelfs Mickey vond het lekker! Helaas gingen alle wineries al om 5 uur dicht (Hallo, het is zaterdag?!) waardoor we niet meer naar de andere tentjes konden. Too bad. We sliepen ook in het plaatsje en hadden de laatste beschikbare kamer. Poepie duur maar we hadden wel een lekker bubbelbadje in de kamer!

Dag 63
Op naar Tanunda, om Rick (uit Valkenswaard) op te zoeken. Hij werkt op een uien/aardappel farm in de Barossa Valley. Dit is ook een hele bekende wijnstreek met super veel wijnproeverijen. 4 daarvan hebben we ook bezocht en zo’n 14 verschillende wijnen geproefd, jammie! Ze vroegen zelfs aan Rick en mij of we broer en zus waren, vandaar de Facebook foto J Gelukkig konden we er allebei om lachen hahaha. Het was echt een te hete dag, helemaal in het binnenland zonder wind. Mickey was trouwens de bob maar heeft ze toch allemaal kunnen proeven zonder ze uit te tuffen ;) Van de fles rum die we al twee maanden meezeulen zijn we ook eindelijk van verlost, thanks Ricky! Het was een hele gezellige Brabantse dag.

We sliepen in een hostel in Glenelg en onderweg wilde we nog stoppen bij de Whispering Wall, die helaas gesloten was ivm brandgevaar. Ook hadden we nog wat bier over die we ’s avonds bij zonsondergang op het strand hebben opgedronken.

Dag 64
Jeeej, op naar Bali! ’s Ochtends de tassen in gepakt en ’n ontbijtje gepakt in het hostel. Ik ging ff voelen of het pitje al warm was, want het duurde me te lang. Zo lomp als ik ben, bleef ik met heel m’n hand aan de kookplaat plakken, FML.

Nog even naar Mt Lofty gereden waar je een mooi uitzicht over Adelaide had. We mogen al gaan boarden dus hopelijk lukt het ons nog om de foto’s erbij online te zetten!

1. Rick & Renske:
    18 januari 2016
    Leuk verhaal! Geniet er nog maar even van, voordat je het weet zijn jullie weer in Nederland.
    Veel plezier op Bali!!
  2. Karin:
    19 januari 2016
    Ha schatjes nog een paar dagen en dan kunnen we elkaar weer een knuffel geven