Merry Christmas you filty animal!

29 december 2015 - Palm Beach, Australië

Dag 40 (25 december) - 1ste kerstdag
Goeiemoggel! Omdat we voor de verandering niet uit ons bed konden, hadden we het goeie idee om alvast uit te checken. Zo konden we lekker op het gemakje alle spullen pakken en ’n kerstontbijtje in elkaar flansen. Dit werd bruut verstoord door twee chagrijnige schoonmakers die om 10 uur het huisje al wilde schoonmaken. Wij hadden maar meteen duidelijk gemaakt dat we zeker een half uur nodig hadden. Ook dit namen ze niet van harte en bleven ongestoord 15 minuten lang in hun karretje voor het huisje zitten. Merry Christmas you filty animal!

We bleven nog een dagje in Hervey Bay om kerst te vieren. ’s Middags lekker gechillt bij het zwembad voordat we ’s avonds met heel het hostel een Kerstdiner zouden wegbuffelen. We hoorden alleen maar Duitsers en dachten: ‘Shit, dit wordt echt sucks vanavond’. Uiteindelijk belandden we met een hele groep Engelsen, Amerikanen en Denen, wat zorgde voor een super avond! Om 12 uur moesten we stil zijn bij het hostel waardoor we ons naar het strand verplaatst hadden (inclusief alcohol). Hoe laat we thuis waren weten we niet meer.

Dag 41 - Boxing day
Hoe laat we door de poetser wakker gemaakt werden weten we nog wel.. Onze ervaring met poetsers is niet geweldig, waarschijnlijk hebben ze de pik op ons :p Het enige cadeautje wat we gekregen hebben was een dikke kater. Leuk hoor, boxing ‘tegen je hoofd’ day. Na twee uur levenloos in de lobby te hebben gelegen, was de tijd aangebroken om toch te vertrekken. Nog een mooi boek gejat en op naar Noosa Heads.

Dit werd onze eerste nacht in een dorm (slaapzaal). Onze stapelbedjes geïnspecteerd en op het naar het strand! Noosa is echt een super leuke plaats met overal barretjes, winkeltjes en restaurantjes. $ Veel rijke figuren met dikke boten en auto’s $. Ons avondmaal bestond uit een lekkere Domino’s pizza, chunky chips & garlic bread! Dorm beviel wel prima, rlxe mensen op de kamer (geen snurkers).

Dag 42
Vandaag stond Brisbane op de planning met als hoogtepunt Steve Irwin’s Australian Zoo. Dit was echt super, deze dierentuin is echt zoals je je een Australische dierentuin voorstelt. Meteen toen we binnen kwamen begon de grote show in het Crocoseum. Het begon met een vogelshow, waaronder papgaaien en grote roofvogels. Alles vloog los. Hierna kwamen ze aanzetten met zieke slangen die ook door het publiek heen gedragen werden. Waar iedereen op zat te wachten waren natuurlijk de krokodillen. Die sprong verschillende keren uit het water en rende de kant op. Hierna hebben we koala’s en  kangoeroes geaaid en nog een krokodillen show gezien. Deze was nog veel gaver omdat je er dichter bij stond en de krokodil echt enorm groot was. Zelfs de verzorgers moesten af en toe wegrennen! Al met al was het een super leuke dag in d’n dierentuin!

Hierna zijn we naar Brisbane gegaan waar we onderweg de ziekste regen ooit hebben gehad. Je zag werkelijk niets en de weg was een grote plas van water. Gelukkig hadden we dit zonder kleerscheuren overleefd en was de auto weer vogelpoepvrij.

In Brisbane hebben we in de meest ranzige keuken ooit gekookt. ’t Zag eruit alsof er een week niet gepoetst was. Ondanks dit hebben we toch weer een culinair hoogstandje uit de pan getoverd, pasta pesto!

Dag 43
’s ochtends zijn we naar het Mt Coot Look-out point gegaan. Dit gaf een super mooi uitzicht over de skyline van Brisbane. Verder hebben we niet zoveel van de stad gezien omdat we naar Byron Bay wilden. Helaas was er geen accommodatie meer vrij waardoor we ergens in een dorpje halverwege terecht kwamen. Wel lekker op het strand gelegen in Byron Bay. Het weer was alleen kut, zand waaide constant in je gezicht en het was zo donker dat we bang waren dat er een stortbui aan zou komen. Hierna in een super leuk barretje wat gedronken en ff mensen zitten kijken. Echt veel surfdudes met lang haar en skateboards. Echt balen dat we daar niet konden overnachten maarja!

Het hostel werd gerund door een hippie van 65, we werden zelfs getrakteerd op twee knuffelbeertjes in het bed haha.. Super aardige vent die zelfs elke avond ijs haalt voor zijn gasten. ’s Avonds ’n rijstgerechtje gemaakt voor twee dagen en met een Turk wat biertjes gedronken.

Dag 44
Het plan was om aan het strand te liggen van Byron Bay. Het weer bracht daar wat verandering in, het regende pijpenstelen en het was facking koud (22 graden). Lange broek aangetrokken en ons naar het regenwoud gewaagd. Hier hebben we het Spring Brook National Park bezocht. Eerst naar de ‘Natural Bridge’ gegaan, waar je onderdoor kan lopen. Het is een soort grot met een waterval erin. Hierna doorgereden naar de Rock Pools waar Mickey nog van een waterval afgegleden is. Na deze tochtjes doorgereden naar Palm Beach waar we nu nog steeds zijn.

Jammer genoeg hebben we geen keuken hier waardoor we onze rijst koud op hebben gegeten. Camping life, maar we zitten eigenlijk in een hotel. Morgenvroeg vliegen we vanuit de Gold Coast naar Sydney! We hebben vandaag samen met vrienden uit Nederland tickets gekocht voor New Year. Dit is een Harbour pass waardoor je in 3 kroegen kan en uitzicht hebt op het spetterende vuurwerk! Wordt vervolgd…

Gelukkig nieuwjaar alvast! (L) XX

1. Karin:
    29 december 2015
    Schatjes goeie vlucht , kaarsje brand xxx
  2. Marga:
    29 december 2015
    Goede vlucht, xxxx
  3. Bep:
    30 december 2015
    Wederom leuk om de ervaring te lezen, goed vervolg en zie weer uit naar het volgende verslag, ik blijf een trouwe volger

Veel plezier in Sydney, een een fijne jaarwisseling