Troubles in Paradise

18 december 2015 - Airlie Beach, Australië

Australië

Dag 29 (14 december)
We stonden al met onze kar en backpacks bij de douane totdat iemand van de beveiliging zei: ‘You should check in your luggage first’. Okeeeee, terug naar beneden. Helaas hadden we geen rechtstreekse vlucht maar een overstap in Brisbane. Ook moesten we ons dus 2 keer inchecken (inclusief bagage, boeee). De vlucht naar Brisbane met Qantas was super, vergelijkbaar met KLM. De vlucht naar Cairns daarentegen was een soort Ryanair. Gelukkig hadden we al een hamburgertje weg gebuffeld bij Hungry Jacks voordat we die vlucht namen. Toen we eenmaal de luchthaven van Cairns om 23:00 uur uitliepen dachten we ‘Jezus, dikke hitte’.

We sliepen in Cairns bij Callypso Inn, ’n backpackers resort. Zag er super leuk uit, het was in jungle stijl opgebouwd met overal lichtjes en tropische bomen. Ondanks dat we best gaar waren, lieten we ons niet kennen en hebben we ’n lekker biertje gedronken.

Dag 30
Om 06:15 ging de wekker voor Uncle Brian’s Rainforest Tour. We werden opgehaald door Cousin Brad, werkelijk de gekste buschauffeur/guide ever. Hij heeft de hele dag z’n mond niet dichtgehouden met z’n slap gezever. Hij maakte er echt een groot feest van, betrok iedereen erbij dus we hebben goed gelachen. We waren met ’n man of 20 (Engelsen, Duitsers, Zweden, Ieren, 1 Belg en wij (de enige 2 Dutchies)). Eerst gingen we naar een regenwoud waar je aan een mier z’n kont kon likken om een beetje limoen te proeven. Dit ging ons net iets te ver om 9 uur ’s ochtends. Verschillende zieke spinnen gespot en daarna als ontbijt cake en koekjes gegeten.. Ook kon je in een creek afkoelen, ook dit ging me nog ff iets te ver aangezien ik kleine kreeftjes zag.. Mickey daarentegen plonsde er vrolijk in (nadat er eerst 10 anderen in het water zaten). De hele dag stond namelijk in het teken van eten, zwemmen en U-Turns met de bus maken. Hierna doorgereden naar een waterval waar je vanaf kon glijden en in een groot ‘bad’ terecht kwam. De stenen waren zo glad dat je met man en macht omhoog moest kruipen en anderen je omhoog moesten trekken. Hilarische treintjes en ‘sexy’ poses van de waterval af gemaakt en hierna gingen we weer eten, de lunch. We zaten bij een tentje waar je een super mooi uitzicht had op de groene bergen en valleien. Salades, brood en kippenpootjes stonden op het menu.

Hierna stond de meest gefotografeerde waterval (Millaa Millaa) op de planning. Helaas hebben wij hier dus geen foto van :p Je kon in het meertje voor de waterval zwemmen en er zelfs achter gaan zitten/staan (op de rotsen, dat dan weer wel). Het was lastig het water in te komen door de scherpe rotsen en stenen. Toen ik hoorde dat er ook nog beesten in zaten, haakte ik sowieso af. Mickey, de held, zwom natuurlijk helemaal tot achter de waterval. Ik probeerde nog een filmpje te maken met de GoPro maar dat was geen succes. Toen mochten we de bus weer in, de ramen helemaal vol kladderen, chocolade eten en liedjes zingen. Ook deden we ’n spelletje, Mickey helemaal geen zin in natuurlijk haha. We moesten allemaal een lucifer tussen onze lippen klemmen en een klein ringetje doorgeven dmv lucifers. Dit zorgde voor grappige momenten, zeker toen het blonde Duitse meisje ‘m aan mij ipv Mickey doorgaf hahahaha jammer Mickey. Sucks, zal z’n snor wel niet sexy genoeg gevonden hebben. De volgende stop was bij een meer in een Vulkaan die 13.000 jaar geleden uitgebarsten is. Het meer lag midden in een tropisch regenwoud en er zwommen allemaal schilpadden, pelikanen en vissen in. Ook stopte we nog bij een stukje natuurpark waar je de Platypus (vogelbekdier) kon spotten. Op de terugweg ging de muziek harder, werden de feestlichten aangezet en ging iedereen dansen als een malle (of moonen). De mensen in de auto’s naast ons lachte zich dood.

Toen de tour erop zat zouden we met ’n stel van de tour nog opstap gaan. Eerst hadden we met ’n aantal Nederlanders in het hostel de nodige biertjes gedronken. Hierna zijn we naar Gilligans gegaan waar we met de rest afgesproken hadden. Wat een gekte.. Wet T-shirt contest waarbij 3 van de 4 meiden hun tieten bloot hadden en enkel ’n stringetje aan. Het mooiste was nog dat degene die d’r kleren nog enigszins aan had gehouden het hardst toegejuicht werd door het publiek en dus gewonnen had. Haha, lekker kut voor de anderen die hun tieten aan honderden mensen hadden laten zien. Het spelletje ‘Ik heb nog nooit’ kwam zelfs weer uit de kast. Mickey had er al zoveel op dat hij het niet eens meer snapte. Wat een avond, geen idee hoe laat we thuis waren of hoe we de poort (met code?!) open hebben gekregen.

Dag 31
Oeh, kreun, auw. Koppijn!!!!! SHIT, Britt wordt wakker, het is al 10 uur (uitcheck-tijd) en we hadden de shuttlebus van half 9 naar het vliegveld moeten hebben.. Na wat struggles onszelf naar de receptie gesleept. Gelukkig kon receptioniste er wel om lachen en vroeg ‘Oh dat waren jullie dus die de shuttlebus gemist hadden’. Toch moesten we na de douche zo snel mogelijk de sleutel komen brengen. Ook konden we het niet laten om nog ‘even’ te gaan liggen, waardoor we 2 keer door de schoonmaakster ontwaakt werden. Dit wordt een lange dag, en het is nog niet eens 3 uur ;) Om 12:30 verlieten we het hostel, en werden dmv een shuttlebus naar vliegveld gebracht. We werden ook nog bij de verkeerde terminal afgezet, dat zal onze straf wel zijn geweest. Met een kater en teveel bagage op zoek naar Hertz, het verhuurbedrijf van de auto. Dat smerig wijf probeerde ons ook nog €5 euro per dag aan te smeren voor een grotere auto. Gelukkig hadden we geweigerd, bleek dat we die auto sowieso kregen.. Airco op volle toeren en op weg naar het zwembad (Lagoon) in Cairns om even plat te gaan. In de zee mag je trouwens helemaal niet zwemmen door de krokodillen, haaien, kwallen en weet ik wat voor zieke beesten. Na ’n uur slaap en McDonalds als ‘ontbijt’ voelde we ons enigszins mens en konden we de 4 uur durende trip beginnen naar Townsville. Om 21:00 arriveerde we bij een Guest House. Super chille kamer met airco, koelkastje en tv. Dit konden we wel ff gebruiken!

Dag 32
Fris en fruitig begon de dag, thank god. Om 10:30 zouden we de Ferry naar Magnetic Island nemen. Mickey had het goeie idee om te boeken via een website waar je korting kreeg, alleen dan wel voor de verkeerde dag.. Leuk, stonden we daar. Gelukkig was de kassière nòg dommer en had het niet eens gemerkt! We gingen 1 nachtje weg en hadden in tegenstelling tot de medepassagiers (met 1 tasje), 3 tassen en ’n koelbox mee. Via Airbnb hadden we net voordat we Ferry opgingen een kamer geboekt bij een gepensioneerd stel. Super leuke en vriendelijke mensen. Ze kwamen ons zelfs ophalen bij de Ferry voor de officiële incheck tijd. En wat een huis, super groot met zwembad. Echt alles wat je hartje begeerd, we hadden zelfs een eigen keukentje en badkamer met super grote douche. Wat een luxe in tegenstelling tot die camper die we een maand gehad hebben, net een resort. We kregen de nodige tips mee om het eiland te ontdekken en gingen op pad. Magnetic Island is een eiland bij Townsville met 320 zonnige dagen per jaar. Behalve als wij er natuurlijk zijn, dan is het bewolkt. Eerst hebben we bij Picnic Bay gelegen. Hier lag een stingernet in het water (tegen de kwallen) waardoor je toch in de zee kan zwemmen. Jammer genoeg had ik het bord gekeken waarop stond dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als d’r toch kwallen doorkomen.. Hierdoor werd het maar een kort bezoek aan de zee. Vervolgens de bus gepakt om een hike te maken door een bos (droge tropen) naar een Fort uit de Tweede Wereldoorlog. In dit bos zouden zo’n 800 koala’s moeten zitten, wij hebben d’r uiteindelijk (gelukkig) ééntje gezien. Ook werd er gewaarschuwd voor dodelijke slangen, die hebben we (gelukkig) niet gezien. Helemaal bovenaan in de Fort heb je een super mooi uitzicht over het grootste gedeelte van het eiland, de zee en Townsville. Na de hike zijn we met de bus naar Horseshoe Bay gegaan waar we even lekker op het strand gelegen hebben. Eenmaal terug bij Rhonda & Murray (gastvrouw/heer) werden we uitgedaagd voor een potje poolen met Murray en kleinzoon op de grootste snookertafel die we ooit gezien hebben. Come on, Dutchies against Aussies! Natuurlijk twee keer gewonnen, maar het was wel even bikkelen op zo’n grote tafel. Om 9 uur de BBQ nog aangezet om avond te eten. Er zaten allemaal Ghekko’s (salamandertjes) op het plafond van de veranda, leuk om te zien. Verder een super leuke avond gehad, heerlijke douche gepakt en geslapen. Super rare nacht gehad doordat je allemaal beesten hoort en daardoor ook denkt te zien (hopelijk was dit in onze dromen:P). Natuurlijk paar keer lamp aan gehad en lopen vloeken tegen elkaar omdat we er niets meer van snapte hahah.

Dag 33
Ook werden we na het ontbijtje netjes door Murray afgezet bij de Ferry om 9:30. Vandaag stond er een lange rit op de planning naar Airlie Beach. Onderweg nog een paar keer gestopt bij strandjes om de saaie wegen door dorre landschappen op te fleuren. Weer heel veel kangoeroes gezien vandaag, helaas geen levenden. Nu zitten we in een huisje met eigen keuken en badkamer, super relax. Wel duur, maar was weinig keuze vandaag in Airlie Beach. Morgen hebben we een 2 day/2 night tour naar de Whitsundays geboekt. Hier gaan we zeilen, snorkelen (Great Barrier Reef), hiken en waarschijnlijk bier drinken. We hebben al 50 blikjes ingeslagen onder het motto: ‘Beter teveel dan te weinig!’ Dit was bij een drive-in drankwinkel. Het enige stomme is dat we nu wel koud bier hebben maar morgen waarschijnlijk niet meer als het 4 uur in de auto heeft gestaan. We gaan namelijk pas om 14:30 op pad met de zeilboot - Troubles in Paradise! -

1. Rick & Renske:
    Super!
    Veel plezier in het Great Barrier Reef.
  2. Bep:
    18 december 2015
    leuk om al die ervaringen te lezen, hoop dat jullie er echt van genieten
    Duiken/snorkelen rondom de Great Barrier Reef zal wederom een enorme ervaring zijn, zie al uit naar dat verslag
  3. Marga:
    18 december 2015
    Geweldig, super wat een reis. Doe wel voorzichtig xxxx
  4. Petra:
    21 december 2015